Affiliate Marketing CPA ή CPC

Affiliate_Marketing_CPA_i_CPC

Affiliate Marketing CPA ή CPC

Affiliate Marketing CPA ή CPC

Affiliate Marketing CPA ή CPC. Το affiliate marketing έχει διάφορες μεθόδους απόδοσης. Οι πιο γνωστοί και οι πιο διαδεδομένοι, είναι το CPC και το CPA.

Ποια μέθοδος απόδοσης είναι πιο συμφέρουσα CPA ή CPC;

Ποια μέθοδος απόδοση είναι η αποδοτικότερη και πιο κερδοφόρα για την επιχείρηση μας; τι σημαίνει το καθένα; πώς δομείται και πώς κοστολογείται για τις επιχειρήσεις που καθορίζουν τις ανάλογες προμήθειες.

CPA (Cash per action)

Το CPA το οποίο είναι ο βασικός άξονας κοστολόγησης για κάθε άλλη μέθοδο απόδοσης.

Το CPA (Cash per action) σημαίνει, αμοιβή για κάθε δράση.

Το Cash per action είναι ο βασικότερος τρόπος κοστολόγησης για όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες που ακολουθεί μία επιχείρηση για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της. Όταν ένας affiliater δουλεύει με την μέθοδο του CPA και καταφέρνει κάθε 100 κλικ να έχει τρεις πωλήσεις δηλαδή 45 ευρώ έσοδα τότε έχει ένα conversion ratio 3%.

Παράδειγμα: αν ένα προϊόν κοστίζει 100 ευρώ για τον καταναλωτή εκεί μέσα υπάρχουν φόροι, κοστολόγια προϊόντος ελαστικές και ανελαστικές δαπάνες μίας εταιρείας και το κόστος της διαφήμισης που θα τρέξει, ώστε το προϊόν να πουληθεί.

Ας υποθέσουμε ότι από τα 100 ευρώ το κόστος διαφήμισης είναι 30 ευρώ σε κάθε τεμάχιο και τα υπόλοιπα 70 είναι το κόστος προϊόντος, (φόροι, κέρδος, και λοιπές δαπάνες μίας επιχείρησης).

Το CPA λοιπόν δίνει την δυνατότητα στους affiliaters να κερδίσουν το 100% του κόστους διαφήμισης, σύμφωνα με το παραπάνω παράδειγμα 15 ευρώ για κάθε πώληση του συγκεκριμένου προϊόντος αυτοί και να εκμεταλλευτούν το κοινό τους ώστε να καταφέρουν πωλήσεις μέσα από αυτό και παίρνοντας μεγάλες προμήθειες.

Το CPA δίνει την ελευθερία σε κάθε συνεργάτη affiliaters να δημιουργήσει δικούς του μηχανισμούς προώθησης και μεθόδους που θα του εξασφαλίσουν καλή απόδοση με όποιον τρόπο θέλει.

Υπάρχουν κάτοχοι ιστοσελίδων με 10.000 ή και 300.000 άτομα ημερησίως που εκμεταλλεύονται την κίνηση της ιστοσελίδας τους (traffic) προωθώντας προϊόντα ή και υπηρεσίες αμειβόμενη βάση της απόδοσής τους. Υπάρχουν όμως και πολλοί που δεν έχουν δικό τους traffic αλλά είναι masters στο να στήνουν διαφημίσεις στο google ή στο facebook ή ακόμα και σε άλλες πλατφόρμες ή έχουν μεγάλες βάσεις δεδομένων για e-mails και πολλά άλλα…που λειτουργούν καθαρά επενδυτικά. Δαπανούν δηλαδή κάποιο κεφάλαιο για την προώθηση προϊόντων και κερδίζουν από την διαφορά απόδοσης.

Παράδειγμα: ένας marketer δημιουργεί άριστες διαφημίσεις goolge στήνει τις καμπάνιες στο google adwords έναντι 50 ευρώ ημερησίως που του αποφέρουν 15 πωλήσεις την ημέρα. Σύμφωνα και με τα παραπάνω παραδείγματα ξοδεύει 50 ευρώ την μέρα και εισπράττει 225 ευρώ άρα έχει ένα καθαρό κέρδος 175 ευρώ.

Το CPA είναι η καλύτερη μέθοδος απόδοσης με διαφορά από οτιδήποτε άλλο διότι δίνει την δυνατότητα στο συνεργάτη ενός affiliate network να κερδίσει το 100% του budget διαφήμισης μίας εταιρείας που θέλει να πουλήσει το προϊόν της.

CPC (Cash per Click)

Το CPC (Cash per Click) σημαίνει ότι πληρωνόμαστε με το κάθε κλικ που καταφέρνουμε να το οδηγήσουμε σε μία σελίδα. Το πλεονέκτημα του Cash per click έναντι του CPA είναι ότι δεν μας ενδιαφέρει το conversion δηλαδή το ποσοστό των κλικ που μετατρέπονται σε πελάτες. Το αρνητικό του CPC είναι ότι το κόστος του κάθε κλικ και η αμοιβή του είναι πολύ μικρότερη από το CPA.

Παράδειγμα: Όταν ένας affiliater θέλει να προωθήσει το ίδιο προϊόν με την μέθοδο απόδοσης του CPC τότε η αμοιβή του δεν σημαίνει ότι θα είναι 45/100 = 0,45 ευρώ για κάθε κλικ. Εδώ πρέπει να υπολογιστεί το μέσο convertion όλων των συνεργατών, επίσης να υπολογιστεί ένα κεφάλαιο επισφάλειας και το βασικότερο αν τη μέση αξία των κλικ από άλλες πλατφόρμες όπως google, facebook, κτλ. Έτσι το 0,45 στην καλύτερη περίπτωση θα πάει από 0,03 έως 0,12. Όταν ο affiliater έχει την δυνατότητα να πετύχει ένα conversion του 1% και επάνω δεν τον συμφέρει καθόλου το CPC.

Το CPC είναι μία μέθοδος που ουσιαστικά προκύπτει από κάποιες συναρτήσεις του CPC η διαφορά είναι ότι στο CPC δεν ενδιαφέρετε ο διαφημιστής για την απόδοση της διαφήμισης ενώ το CPA χρειάζεται περισσότερος χρόνος, ενέργεια και δράση αλλά η επιβράβευση θα είναι τα πάρα πολλά έσοδά του, που είναι ικανά θα τον κάνουν να μην ασχοληθεί ξανά με τίποτα άλλο.