SEO+SEM

search_engine_optimization_seo_sem

SEO+SEM

SEO SEM οι δύο βασικοί τρόποι προώθησης ιστοσελίδων. Για να έχουμε μαζικές επισκέψεις από χρήστες του διαδικτύου στην ιστοσελίδα μας, πρέπει να εμφανίζεται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης καθώς και όπου αλλού θα ψάξει ο χρήστης.

Στα αποτελέσματα που θα εμφανίσουν οι μηχανές αναζήτησης ο χρήστης δε θα τα διαβάσει όλα αλλά θα αρκεστεί στα πρώτα 5-20 αποτελέσματα (1η και 2η σελίδα αποτελεσμάτων). Οι στατιστικές λένε ότι αν δε βρει αυτό που ψάχνει μέσα σε αυτά τα 20 αποτελέσματα, θα ξαναψάξει με διαφορετικές λέξεις κλειδιά. Αυτός είναι ο λόγος που δεν αρκεί απλά και μόνο η κατασκευή μιας ιστοσελίδας. Χρειάζεται  απαραίτητα και η αποτελεσματική προώθησή της.

Δύο είναι οι βασικοί τρόποι προώθησης ιστοσελίδων που επιλέγονται ανάλογα με το αντικείμενο που προωθείται και το τι ανταγωνισμός υπάρχει.

SEO: Είναι η οργανική βελτιστοποίηση (Search Engine Optimization – SEO) και η πληρωμένη καταχώριση με τη δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας. Οργανικά είναι τα αποτελέσματα που εμφανίζει το Google στα αριστερά ενώ δεξιά είναι οι “σύνδεσμοι διαφημιζομένων” όπου εμφανίζονται ιστοσελίδες που έχουν “αγοράσει” τη συγκεκριμένη θέση. Η εμφάνιση μιας ιστοσελίδας στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων φέρνει δωρεάν επισκέπτες αλλά δεν είναι εγγυημένη. Το κόστος βελτιστοποίησης μια ιστοσελίδας για εμφάνισή της στις πρώτες θέσεις εξαρτάται από τον ανταγωνισμό που υπάρχει για τη συγκεκριμένη φράση-κλειδί για την οποία γίνεται η βελτιστοποίηση. Ο στόχος του επιτυχημένου SEO είναι το να αποκτήσει υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης μιας μηχανής αναζήτησης (π.χ. Google, Bing, Yahoo και άλλων μηχανών αναζήτησης). Για να πετύχουμε καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης χρησιμοποιούμε κάποιες ενδεδειγμένες πρακτικές που περιλαμβάνουν:

  • Τη δημιουργία και την δημοσίευση άριστου περιεχομένου.
  • Τη χρήση ‘keywords’ και ‘keyword analysis’.
  • Link building για να αυξήσει την δημοτικότητα των link.
  • Τη χρήση social media links σε sites όπως το Facebook και το Twitter.
  • Η βελτίωση της πλοήγησης ώστε να παρέχει μια εξαιρετική εμπειρία για το χρήστη.

SEM: Το SEM χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει τις ενέργειες που σχετίζονται με την αναζήτηση, την υποβολή και την τοποθέτηση ενός website στις μηχανές αναζήτησης. Περιλαμβάνει πράγματα όπως το search engine optimization, καταχωρήσεις επί πληρωμή και άλλες σχετικές με search-engine υπηρεσίες και λειτουργίες που αυξάνουν την προβολή και την κίνηση της ιστοσελίδας. Η κατασκευή διαφημιστικής καμπάνιας και η εμφάνιση της ιστοσελίδας στη δεξιά στήλη των αποτελεσμάτων φέρνει επισκέπτες επί πληρωμή (κόστος ανά επισκέπτη – Pay Per Click). Το κόστος είναι προβλέψιμο, τα αποτελέσματα άμεσα, αλλά η δαπάνη συνεχής. Το SEM σας προσφέρει την ευκαιρία να πληρώνετε με βάση τα κλικ (πληρώνεις μόνο για κάθε κλικ μετάβασης πάνω στη διαφήμιση για το Web site σας). Οι διαφημίσεις σε μια επιτυχημένη SEM καμπάνια εμφανίζονται σε εκείνους τους καταναλωτές που ψάχνουν συγκεκριμένα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, με αποτέλεσμα έναν υψηλότερο ρυθμό conversion.

Η διαφορές μεταξύ SEO SEM

Το SEO στοχεύει στο να παρέχει καλύτερα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, το SEM χρησιμοποιεί τις μηχανές αναζήτησης για να διαφημίσει την ιστοσελίδα ή την επιχείρηση σε πελάτες μέσω του διαδικτύου και να στείλει μια πιο στοχευόμενη πελατεία στην ιστοσελίδα.

Το SEO και το SEM δεν είναι ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Το SEO θεωρείται υποσύνολο των υπηρεσιών SEM. Αν θέλετε να κάνετε μια επιχείρηση στο Internet, χρειάζεται να είναι ορατή και σε οργανικά και σε διαφημιστικά links, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεστε και το SEO και το SEM.